DogFriends FITMIN kvalifikačky 2015 - 1. QZ dospělých + Start up dvojzkoušky

Poslední dubnový víkend jsme strávili na prvních kvaldách tohoto roku. V pátek jsme si napřed s Arnoldem a Tejpou ozkoušeli na tréninku super povrch a moderní agi překážky - Tejpa se poprvé seznámila se zdí, kruhem a pevným slalomem. Kvůli nevhodně zvolené metodě nácviku nám právě ten dělal obrovský problém. Jak jsem měla možnost posléze zjistit, problém byl pouze v mé hlavě a pomocí kombinaci jiných metod jsme se za 3 dny dopracovali ke slalomu v rovině se samostatnými náběhy. Látkový tunel, se kterým neměla předtím problém, se jí ale na tréninku nelíbil vůbec. Arnoušek se jen tak cvičně proběhl, dal si jednou zónovky a šel zase odpočívat.

Poté patřilo odpoledne právě Tejunce a její premiéře v kategorii A1 na Start up zkouškách. Rozhodčí Katka Lerlová jí napřed udělila zápis výšky do výkonnostního průkazu, poté postavila první, relativně jednoduchou trať a šly jsme na to. Kombinace zjevně namotivovaného psa a překvapeného psovoda způsobila seskočeníTejpy na kladině a chybu za zónu. Odmítnutí na zdi mě nepřekvapilo, nicméně mi motýlice při opravě věřila a skočila ji, i když za cenu shozeného elementu. Skóre 15 tr. b. a i přes zdržení na zdi krásná postupovka přes 4 m/s. Po přestavbě a prohlídce jsem zvažovala, zda vůbec poběžím. Kombinace zdi, kruhu a slalomu se mi pro nedostatek zkušeností psa zdála příliš. Nicméně jsem sebrala odvahu a stálo to za to. Jízda to byla rychlá, Tejunka překonala nejen zeď, kruh, ale dokonce i slalom, ze kterého sice po první tyčce vypadla, ale opravu zvládla už bravurně. Krásnou sbíhanou zónou pak završila moc povedený běh s postupovkou 4,25 m/s. Neplánovaně jsme tak splnili i A1 zkoušku na výborně. Je to prostě moje šprtunka 8-)

Arnoldovi nesmyslně ruku před čumák a taky mi za ní pěkně skočil... dobře mi tak. Místo 13. místa nás čekalo až 27. Jak už to bývá, za 99 % chyb může psovod, ať už tím, že psa nevede ideálně, nenaučil ho samostatné práci nebo se mu snaží naopak běh co nejvíce kazit :D

Jestli pan ortoped potvrdí, že je Arnoldova noha v pořádku úměrně ke zranění, zkusím mu to agility na dalších kvaldách kazit co nejméně. Tejunka se opět zúčastní pouze jednoho běhu, aby nasbírala nějaké zkušenosti a já se učila sehrát se s poněkud rychlejším psem 8-)

Autor fotek v článku: Libor Sehnal